Up date 1 - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gerda - WaarBenJij.nu Up date 1 - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gerda - WaarBenJij.nu

Up date 1

Blijf op de hoogte en volg Gerda

15 Juni 2015 | Libanon, Beiroet

Lieve mensen,

We zijn nog maar een paar dagen onderweg, maar het leek me leuk om jullie een kleine up-date te geven.
Vandaag (maandag) zijn we naar twee verschillende vluchtelingenkampen geweest. Twee kampen waar we vorig jaar ook op bezoek waren geweest. Het is bijzonder om te zien dat de mensen ons nog herkennen en ontzettend leuk om ze weer te ontmoeten.

Vanochtend kwamen we een in een kamp waar ongeveer 150 tenten (lees families) staan. Onze contactpersoon komt daar meerdere keren per week en dat is goed te merken. De mensen zien hem graag en komen al snel op hem af. Een man vraagt hem of wij allemaal bij hem op bezoek willen komen. Hij vertelt dat hij een 21 jarige dochter heeft en dat zij vaak epileptische aanvallen heeft. Terwijl we bij de familie in de tent thee drinken horen we dat hij niet genoeg geld heeft om de juiste medicijnen voor haar te kopen. We komen erachter dat de dokter haar een duur merk medicijn heeft voorgeschreven en onze contactpersoon weet hoe hij aan hetzelfde medicijn maar dan de goedkopere versie kan komen. Het scheelt maar liefst €60! Nadat we voor het meisje hebben gebeden vertrekken we en voor we het weten worden we omringt door heeeeel veel kinderen die allemaal onze aandacht willen hebben.

Iets verderop zie ik een bekende vrouw met een baby op de arm. Ik kijk nog eens goed en ik realiseer me dat wij vorig jaar voor haar hadden gebeden dat ze zwanger zou raken en nu staat ze daar met een baby op haar arm! Met een grote lach op haar gezicht komt ze ons tegemoet en verwelkomt ons.

In de middag bezochten we een ander kamp. Vorig jaar noemden we dit kamp ‘het kamp van de huilende vrouwen’. Het was een bijzonder kamp omdat we daar bijzonder veel contacten met de vrouwen hadden en waar God bijzondere dingen had gedaan. We wilden heel graag een paar van deze vrouwen ontmoeten. Al snel hadden we een tent van één van de vrouwen gevonden en we werden hartelijk verwelkomd. De vrouw stond verbaast dat we weer terug naar Libanon waren gekomen en ze nodigde ons uit om snel naar binnen te komen. Na ‘hallo’ en ‘hoe gaat het ermee’, begon ze enthousiast te vertellen dat ze zich ons nog herinnerde. Ze vertelde dat ze nog wist dat we voor haar ongeboren kindje hadden gebeden. We hadden voor een goede bevalling gebeden zonder complicaties. Wat geweldig om te horen dat de bevalling zonder problemen was verlopen en om het kindje te zien. Ze vertelde ook dat onze gebeden voor haar zus waren verhoord: ze had sinds we hadden gebeden heeft haar zus geen nachtmerries meer gehad, had ze een goede man gevonden waarmee ze al snel trouwde en was nu zwanger van haar eerste kindje.

Zoals jullie begrijpen was het een bijzondere dag en ik zie er naar uit dat nog meer gaan volgen.

Dear people,

We’re just a few days on our way, but I thought that it would be good to give you a little up-date.
Today (Monday) we visited two different refugee camps. Two camps that we know from last year. It was very special to find out that most people still recognized us and it was such a privilege to meet them again.

This morning we arrived in a camp of about 150 tents . Our contact person visits these places more times a week and the people love to meet him. While walking through the camp a man came up to him, asking if we could visit his family. The man tells us that his 21 year old daughter suffers from fits since 5 years. While we are drinking tea we hear that he can’t afford the expensive medicine the doctor described for his daughter. Fortunately our contact person knows this medicine and he also knows that the same medicine sold under another brand name is much cheaper. It will save them €60! After we’ve been praying for the girl and the family we leave the tent. Within no time we’re surrounded by the many kids who all would like to have our attention.

A bit further down I see a lady I know from last year with a baby on her arm. As soon as I see her, I realize that we prayed last year for her that she would become pregnant. With a big smile on her face she walks towards us and welcomes us.

In the afternoon we visited another camp. Last year we called this ‘the camp of the crying women’. It was a very special camp because we had contact with many women and God had done miracles among them. We so wanted to visit some of these women and soon we found the tent of one of them. The lady was very surprised to see us again in Lebanon and quickly invited us to come into her tent. After the ‘hello’ and ‘how are you’, this lady started to tell us that she remembered us. That we had been praying for her pregnancy and that we prayed for a smooth delivery. It all had gone well and she had a good pregnancy and a smooth delivery! She also told us that we had been praying for her sister who was then still single. We prayed that she would meet a good husband and that she would be married. It all happened as we prayed and now she is expecting her first child. How wonderful to hear these stories! What a wonderful God we serve!

As you can imagine, it was a very special day and I’m looking forward to what more is to come!!

• 15 Juni 2015 - 22:21

Leoni:

Great to read

Have a good time

• 16 Juni 2015 - 09:54

Rebekka:

Dank je Gerda voor je verslagje. Wat bijzonder dat je gebedsverhoringen ziet en dat je verbonden bent met zoveel mensen over de hele wereld.... Je hebt een groot hart en gelukkig ben je dicht aan Zijn hart. liefs, Rebekka

• 16 Juni 2015 - 16:23

Willeke Van Koeverden-Hoe :

Wat fijn om te lezen allemaal!! Bijzonder ook dat jullie er bekende van de vorige keer weer ontmoeten! ! Ik kijk uit naar je volgende verslag!! Heel veel liefs en een dikke knuffel!!!

• 17 Juni 2015 - 13:29

Karina:

Wat goed om te lezen hoe het gaat, heel speciaal om te zien hoe God jullie zo leidt en jullie Zijn licht laten schijnen. Grote knuf voor jullie allemaal! hoor graag the updates, liefs, Karina